Yazar "Arslan, Kübra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilim kurgu filmlerinde gelecek öngörülerinin mobilya ve mekân tasarımına yansımaları: 2001: A space odyssey filmi(DergiPark, 2022) Yararel Doğan, Bilge; Arslan, Kübra; Arpacı, Gökçe SaadetUp-to-date technological advancements allow us to see the representations, such as designs of the future. In recent years, one of the most well-known tools of this representation, the cinema, is often the playground where the subjects of technology, people, space, and furniture themes come into fruition through the genre of science fiction. Science-fiction movies which belong in the sub-genre of the cinema, and the scenarios where the predictions of future come into play reach their audience through the applications of the advanced technology in different scales. In futuristic movie fictions, a new way of living is described through the motives of urban life, architectural envelopes, spaces, and furniture. The cinema comes up with assumptions about the future by making use of the data derived from many disciplines. The movie 2001: A Space Odyssey, a sci-fi film chosen as the framework for the research, is included in the study because it offers strong assumptions of the future regardless of its era with its city, architecture, space, and furniture concepts included in its scenario. In this context, this study aims to examine the semantic and the spatial impact of the places and the furniture that has been fictionalized in the movie. For this purpose, the relation of technology, space and furniture concepts have been investigated through the use of deduction methodology and two-stage. In the first stage, a detailed literature review was made, and the information was compiled and presented in the research. In the second stage, the observations of the movie were used. As a result, it’s been concluded that the movie had a rather progressive understanding of the time it was shot, considering all the depictions of futuristic places and spaces.Öğe Japonya'da su ve yıkanma kültürünün banyo mekan biçimlenişine etkisi(Sibel Kılıç, 31 Temmuz 2021) Arslan, Kübra; Paktaş, Müge Gökerİnsanoğlu ilk çağlardan günümüze kadar fizyolojik ve psikolojik olarak arınma için yıkanma eylemi gerçekleştirmiştir. Yıkanma eyleminin gerçekleştiği mekânlar zaman zaman değişiklik göstermiştir. Yıkanma gereksinimi tarih boyu otoritelerin, inançların değişmesi, sosyalleşme arayışı ve kültürel farklılıklar gibi sebeplerden ötürü sürekli olarak değişikliğe uğramıştır. Bu eylem, aynı dönemlerde farklı kültürlerde de değişik şekilde seyretmiştir. Bir ada ülkesi olan Japonya kültürel olarak yakın yüzyıllara kadar Batı ve diğer kültürlerle çok fazla iletişim ve etkileşimde bulunmamıştır. Japonlar kendi kültürlerine sıkı sıkıya bağlı kalarak bugünkü kültürel özgünlüğe ve zenginliğe ulaşmışlardır. Japon kültüründe su ve yıkanma eylemi büyük önem taşımaktadır. Japon bireyler için yıkanma eylemi günlük yaşamda önemli yer tutan, fiziksel ve ruhsal arınma içeren bir ritüel olarak gerçekleşmektedir. Geçmişten günümüze taşıdığı ve sürdürdüğü kültürel izler ve diğer unsurlar ile sebep-sonuç ilişkisi kurularak tümevarım yöntemi ile bu eylemin gerçekleştiği mekanların biçimlenişi, donatı kurgusu fonksiyon, form, malzeme, konstrüksiyon, renk, ışık değerleri üzerinden irdelenmiştir. İncelenen mekanlar sonucunda banyo mekân biçimlenişinin diğer toplumlardan oldukça farklı olduğu görülmüş ve çalışma evreni belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda Japonya’da, mitolojik geçmiş, kültür ve inanç gibi geçmişten günümüze kadar korunan unsurların banyo mekân biçimlenişini etkilediği saptanmıştır. Bu unsurlar sonucunda şekillenen yıkanma eylemi fiziksel arınmanın ötesinde, kavramsal ve kültürel olarak beslenen bir eylemidir. Fonksiyon olarak değerlendirildiğinde banyo mekanlarında iki farklı birim var olmaktadır. Bu birimlerin ilkinde kısa süreli olarak fiziksel arınma gerçekleştirildikten sonra devamında daha uzun süren ve ruhsal arınmanın gerçekleştiğine inandıkları birime geçilmektedir. Doğallıktan yana olan bir kültür olarak doğal malzeme kullanımının yaygın olduğu ve banyo mekanlarında bol doğal ışığın kullanıldığı görülmektedir. Ulaşılan sonuç, iki ve üç boyutlu mekânsal örnekler kullanılarak görsel olarak desteklenmiştir.Öğe Mağaza atmosferinin marka duygusu kavramı bağlamında incelenmesi: Apple mağazaları örneği(DergiPark, 2021) Arslan, Kübra; Göker Paktaş, MügeGünümüzde artan rekabet koşullarında şirketler, kendi markalarına bağlı, sadık kullanıcılar yaratma hedefiyle benimsemiş oldukları felsefeyi kullanıcıya aktararak bir marka duygusu ve kullanıcı sadakati oluşmasını amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda tasarlanacak olan mağazanın atmosferi, nitelikli bir satış çevresi oluştururken göz önünde bulundurulması gereken önemli etmenlerden biridir. Bu araştırmada 1976 yılında ABD’de kurulan ve günümüzde küresel çapta tanınırlığa ulaşan Apple şirketinin mağazaları, mekân tasarımı kapsamında aydınlatma, cephe, malzeme, donatı ve kurgu gibi öğelere değinilerek analiz edilmiştir. Araştırma evrenini Amerika, Orta Doğu ve Avrupa’da yer alan üç Apple mağazası oluşturmaktadır. Bu kapsamda Fifth Avenue (New York/ABD), Dubai Mall (Dubai/BAE) ve London Regent Street (Londra/İngiltere) mağazalarının mekân tasarım kararları irdelenmiştir. Araştırma neticesinde üç farklı kıtada yer alan mağazalara ait mekân tasarımlarının hem ortak hem de farklı unsurlar barındırdığı tespit edilmiştir. Mekân tasarımında metalik gri renkler, doğal dokulu ahşap ve cam malzeme ile canlı bitkilerin kullanımı, üç ülkedeki mağazada da ortak kullanılan unsurlardır. Ülkelerdeki doğal ve beşerî koşullar (iklim, güneşlenme süresi, mağazanın bulunduğu konuma bağlı olarak bölgenin kültürel değerleri ve mimari anlayışı) mağazalarda farklı tasarım anlayışının tercih edilmesine neden olmuştur. Genel anlamda doğallığı ve yalınlığı ilke edinen bir marka olarak doğal renk ve malzemelerin tercih edilmesi, gün ışığından maksimum düzeyde yararlanılması üç mağaza için de söz konusu olmuştur.