Yazar "Torun, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An adaptive use of soft systems methodology with strategic assumption surfacing and testing, critical systems heuristics and interactive planning in a women's prison(WILEY, 2022) Torun, Yasemin; Torlak, Nuri GökhanThis study uses the two strands model of Soft Systems Methodology (SSM) with other change methodologies within a single intervention to elicit new insights into a multi-methodology and address problems detected in a women's prison in Turkey. Evaluating the strengths and weaknesses of SSM, the study proposes to use SSM, as a core approach, with Strategic Assumption Surfacing and Testing (SAST), Critical Systems Heuristics (CSH) and Interactive Planning (IP), as subordinate methodologies. The multi-methodology integrates group formation of SAST into the cultural and logic-based streams of analysis of SSM. Also, it adapts assumption surfacing, dialectical debate and synthesis of SAST, boundary questions of CSH and resource planning of IP to a logic-driven stream of inquiry of SSM. The study reports the methodological effects of this approach and examples of psychosocial services and a performance appraisal system to assist human well-being and promote public safety in a women's prison.Öğe Üniversite öğrencilerinin temel benlik değerlendirmeleri ile kariyer stresleri arasındaki ilişkide girişimcilik niyetinin aracılık rolü: bir vakıf üniversitesi örneği(DergiPark, 2021) Torun, Yasemin; Çakar, Hilal; Budak, SezerBu araştırmada öğrencilerin temel benlik değerlendirmesi ile kariyer stresleri arasındaki ilişkide girişimcilik niyetinin aracılık etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini bir vakıf üniversitesinde lisans eğitimine devam eden 290 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Temel Benlik Değerlendirmesi Ölçeği”, “Kariyer Stresi Ölçeği” ve “Girişimcilik Niyeti Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 20 programı ve PROCESS makrosundan faydalanılarak regresyon analizine (aracı etki analizi) tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda öğrencilerin temel benlik değerlendirmesinin kariyer streslerini etkilediği; girişimcilik niyetine sahip olan öğrencilerin kariyer stresini daha az yaşadığı ve temel benlik değerlendirmesinin girişimcilik niyeti aracılığıyla kariyer stresini etkilediği tespit edilmiştir.