Doğan, Duygu ArıcıAslan, MerveÖzaksoy, NurgülDöğer, Saniye SelinNese, TugbaTüccar, Esin2025-04-182025-04-1831 AralıkArıcı Doğan, D., Aslan, M., Özaksoy, N., Döğer, S. S., vd. (2023). Scamper Tekniğiyle Verilen Çevre Eğitimi Sonrası 48-68 Aylık Çocukların Geri Dönüştürülebilir Malzemelerden Materyal Üretimi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(2), 20-33.2667-5390https://dergipark.org.tr/tr/pub/eyyad/issue/82268/1266904https://hdl.handle.net/20.500.12713/6455Scamper tekniğiyle verilen çevre eğitimi sonrası 48-68 aylık çocukların geri dönüşüm farkındalığını belirlemek amacıyla yapılan araştırma 15 okul öncesi dönem çocuğu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desen yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ‘‘Demografik Bilgi Formu’’ ve ‘‘Görüşme Formu’’ kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda çevre ile ilgili okulda etkinlikler yapma (p=,002; p<.05) ve geri dönüşüm sembolünü tanıma (p=,002; p<.05) sorularında ön test ve son testleri arasında anlamlı fark olduğu; çocukların çoğunun ön test görüşmelerde geri dönüşümü çöp olarak nitelendirirken, son test görüşmelerinde atık materyal ya da oyuncak olarak nitelendirenlerin sayısının arttığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda okul öncesi dönem çocuklarına çeşitli eğitim yöntemleri kullanılarak çevre, geri dönüşüm eğitimi verilmesi ve okul öncesi eğitim programlarının bu doğrultuda geliştirilmesi önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessErken çocuklukgeri dönüşümscamperyönlendirilmiş beyin fırtınasıScamper tekniğiyle verilen çevre eğitimi sonrası 48-68 aylık çocukların geri dönüştürülebilir malzemelerden materyal üretimiProductıon of materıals from recyclable materıals for chıldren aged 48-68 month after the envıronmental educatıon gıven wıth scamper technıqueArticle622033