Tütüncü, Şerife Yekbun2021-01-142021-01-142020Tutuncu, S. Y. (2020). Hasta Odaklı Eczacılık Uygulamalarında Olgu Çözümlemeleri.978-975-8037-58-2https://hdl.handle.net/20.500.12713/1327Olguya dayalı eğitim klinik eczacılık / farmasötik bakım eğitimlerinin vazgeçilmez bir unsurudur. Gerçek hayatta karşılaşılan hasta örneklerinin detaylıca tartışılması ve olguya ilişkin sorunların çözümlenmesi esasına dayanan bu eğitim modelinde olguların farmasötik bakım ilkeleri doğrultusunda ele alındığı bir sistematik yaklaşım mevcuttur. Bu kitap kapsamında bu sistematik yaklaşımın ‘ilaçla-ilgili sorunların tespiti ve çözümü’ aşamaları incelenecektir. Öncelikle, olguyu çözümleyecek olan öğrencinin, ilgili hastadaki mevcut veya olası ilaçla-ilgilisorunların neler olduğunu aşağıda sunulmakta olan Strand’in İlaçla-İlgili Sorun Sınıflandırması’na göre bulması gerekmektedir. Belirlemiş olduğu bu ilaçla-ilgili sorunların önlenmesi veya çözümlenmesi için neler yapılması gerektiği bu sistematik yaklaşımın diğer aşamasını oluşturmaktadır. Eczacının önerilerinin neler olduğu ve hasta eğitiminde üzerinde durulması gereken öğelerin neler olduğu ayrıca belirtilmelidir.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessHasta odaklı eczacılık uygulamalarında olgu çözümlemeleri : öğrenci sürümüBook Chapter