Gurler, Emine2020-11-192020-11-1920202020Gurler, Emine. (2020). Facebook kullanımını motive eden faktörler ve kullanımdan vazgeçmeye yönelik etmenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. İstinye Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12713/1211Tez Danışmanı: Prof. Dr. Aslıhan NASIRDijitalleşen günümüz dünyasının çevrim içi sosyal (SNS) ağlarından biri olan Facebook, 2004 yılından beri aktif olarak kullanılmaktadır. Bazı kullanıcılar bu uygulamayı kullanmaya devam ederken, bazıları kullanım sıklıklarını zamanla azaltarak bir süre sonra ise tamamen kullanıcı profilini dondurarak ya da hesabını tamamen silerek uygulamayı kullanmaktan vazgeçmektedir. Yapılan bu araştırmada, bir sosyal ağ olan Facebook’u kullanmaya yönelik motive eden faktörler ve Facebook kullanımından vazgeçmeye yönelik etmenleri incelemek amaçlanmıştır. Araştırma ağırlıklı olarak lisans, lisansüstü öğrencisi ve mezunu 292 kadın, 158 erkek olmak üzere toplam 450 katılımcı ile gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Katılımcılar tarafından doldurulan anket formları SPSS programı vasıtasıyla analiz edilmiştir.Facebook, which is one of the online networks of today's digitilized world, has been actively used since 2004. While some users continue to use this application, others stop using the application by decreasing the frequency of use over time and after a while, completely freezing their user profile or deleting their account completely. In this study, it is aimed to examine the factors that motivate Facebook to use Facebook, which is part of the social network, and the factors to give up Facebook use. The research is a descriptive study conducted with a total of 450 participants, mainly undergraduate, graduate students and graduates, 292 women and 158 men. The questionnaire forms filled out by the participants were analyzed through the SPSS program.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFacebookMotivasyonKullanımVazgeçmeGüvenlik KaygısıSosyal Paylaşım SitesiDeneyime AçıklıkUyumlulukMotivationUsageQuiting UpSecurity AnxietySocial Sharing SiteOpenness to ExperienceAgreeablenessFacebook kullanımını motive eden faktörler ve kullanımdan vazgeçmeye yönelik etmenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırmaMaster Thesis