Browsing by Department "İstinye Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü"
Now showing items 1-20 of 21
-
An analysis of similarities and dissimilarities among categories of deep tech entrepreneurship: Evidence from Turkey
(TR- Dizin, 2021)Amaç: Bu çalışma, derin teknoloji girişim kategorileri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlamayı ve derin teknoloji alanında bundan sonra gerçekleştirilecek akademik çalışmalar için bir başlangıç noktası olmayı ... -
The antecedents of customer loyalty
(Peter Lang AG, 2021)Without a loyal customer base, a business has a significantly less probability of achieving in today's competitive environment. Being aware of the cold fact, businesses try to foster sustainable relationships with their ... -
Contributions of crm applications to company performance
(DergiPark, 2020)Purpose- The purpose of this study is to find out the answer to the contributions of CRM applications to sales efficiency, lead management, pipeline, customer tracking, mobility and ensuring customer loyalty. Under this ... -
Deep learning prediction for gamma-ray attenuation behavior of the KNN-LMN based lead-free ceramics
(ICE Publishing, 2022)The significance and novelty of the present work is the preparation of the non-lead ceramic by the general formula of (1-x) K0.5Na0.5NbO3-xLaMn0.5Ni0.5O3 with different x (0<x<20) (mol%) to examine the shielding qualities ... -
The effect of artificial intelligence on management process: challenges and opportunities
(IGI Global, 2022)Artificial intelligence has started to dominantly affect every sector in Industry 4.0. However, the adaptation of the concept to managerial processes are closely related to the concepts of data science and digital ... -
The effect of artificial intelligence on sustainable development goal
(2021)Artificial intelligence (AI), which was built for "a better world" motto, reveals its potential in many fields. Despite of such good intension, results of AI systems caused bias, and sharpened the social prejudices. ... -
Entelektüel sermayenin inovasyon yeteneğine etkisinde yönetim bilişim sistemleri memnuniyet düzeyinin rolü
(DergiPark, 2021)Yöntem- Araştırma, nicel bir saha çalışması niteliğinde temel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Kolayda örneklem metoduyla anket katılımcılarına ulaşılmıştır. Araştırmanın değişkenlerini ... -
Handbook of research on media literacy research and applications across disciplines
(IGI Global, 2019)The digital age has made it easy for anyone, even those with limited technology proficiency, to create some form of media. With so many different types of media and the sheer volume of information coming from a wide array ... -
Importance of data management in digital media literacy: integration of cultural elements in children with deep learning techniques
(IGI Global, 2019)A digital literate person is identified as competent person in the three dimensions of digital technologies, defined as technical, cognitive, and socio-emotional. In particular, under the technical dimension, the person ... -
Lider-üye etkileşiminin iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisinde psikolojik sermayenin düzenleyici rolü
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Bu araştırma ile lider-üye etkileşiminin iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi ile oluşan etkide psikolojik sermayenin düzenleyici rolü olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel bir saha araştırması ... -
Makine öğrenmesinde yeni bir bakış açısı: otomatik makine öğrenmesi (AutoML)
(DergiPark, 2019)Veriden değer çıkartma sürecinde, kaliteli bir makine öğrenmesi yaşam döngüsünün sağlanması, sağlıklı verinin eldesi kadar, doğru araç ve doğru insan işbirliğine de bağlıdır. Teknolojik gelişmeler pek çok yeni ve başarılı ... -
Müşteri memnuniyeti ölçüm kalitesini tercih edilen ölçek derece sayısı nasıl etkiler?
(DergiPark, 2021)Sürdürülebilir müşteri ilişkileri yönetimi, sürdürülebilir müşteri değerinden; müşteri değerini anlamanın yansıması ise müşteri memnuniyetinin ölçümünden geçmektedir. Bu gerçekten hareketle müşteri memnuniyetinin ölçümünde ... -
A new group decision making approach with IF AHP and IF VIKOR for selecting hazardous waste carriers
(Elsevier Sci Ltd, 2019)Hazardous waste management is increasingly becoming a concern, especially for hazardous waste generators (HWG), as hazardous waste may pose risks to human health and/or its environment if handled improperly. To better ... -
Özel hastanelerde müşteri deneyimi yönetimi üzerine bir değerlendirme
(DergiPark, 2021)Küreselleşen dünyanın yeni ekonomik ve ticari şartları, rekabeti ve ürün çeşitliliğini artırmıştır. Örgütler bu noktada müşteri kazanmanın, mevcut olanları korumaktan çok daha maliyetli olduğunu görmüş ve yoğun rekabet ... -
Özel hastanelerde müşteri deneyimi yönetimi üzerine bir değerlendirme
(DergiPark, 2021)Küreselleşen dünyanın yeni ekonomik ve ticari şartları, rekabeti ve ürün çeşitliliğini artırmıştır. Örgütler bu noktada müşteri kazanmanın, mevcut olanları korumaktan çok daha maliyetli olduğunu görmüş ve yoğun rekabet ... -
Sentiment classification performance analysis based on glove word embedding
(DergiPark, 2021)Representation of words in mathematical expressions is an essential issue in natural language processing. In this study, data sets in different categories are classified as positive or negative according to their content. ... -
Yeşil insan kaynakları yönetimi ölçeğini Türkçeye uyarlama çalışması
(DergiPark, 2021)Bu çalışmanın amacı, yeşil insan kaynakları yönetimi ölçek yapısının açıklanması ve geçerlilik ve güvenilirliğinin incelenerek Türkçeye uyarlanmasını sağlamaktır. Bu maksatla görünüş ve içerik geçerliliği sağlandıktan sonra ...