• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@İSÜ
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler
  • İşletme Programı
  • İşletme Programı Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@İSÜ
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler
  • İşletme Programı
  • İşletme Programı Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Facebook kullanımını motive eden faktörler ve kullanımdan vazgeçmeye yönelik etmenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (2.248Mb)

Date

2020

Author

Gurler, Emine

Metadata

Show full item record

Citation

Gurler, Emine. (2020). Facebook kullanımını motive eden faktörler ve kullanımdan vazgeçmeye yönelik etmenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. İstinye Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. İstanbul.

Abstract

Dijitalleşen günümüz dünyasının çevrim içi sosyal (SNS) ağlarından biri olan Facebook, 2004 yılından beri aktif olarak kullanılmaktadır. Bazı kullanıcılar bu uygulamayı kullanmaya devam ederken, bazıları kullanım sıklıklarını zamanla azaltarak bir süre sonra ise tamamen kullanıcı profilini dondurarak ya da hesabını tamamen silerek uygulamayı kullanmaktan vazgeçmektedir. Yapılan bu araştırmada, bir sosyal ağ olan Facebook’u kullanmaya yönelik motive eden faktörler ve Facebook kullanımından vazgeçmeye yönelik etmenleri incelemek amaçlanmıştır. Araştırma ağırlıklı olarak lisans, lisansüstü öğrencisi ve mezunu 292 kadın, 158 erkek olmak üzere toplam 450 katılımcı ile gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Katılımcılar tarafından doldurulan anket formları SPSS programı vasıtasıyla analiz edilmiştir.
 
Facebook, which is one of the online networks of today's digitilized world, has been actively used since 2004. While some users continue to use this application, others stop using the application by decreasing the frequency of use over time and after a while, completely freezing their user profile or deleting their account completely. In this study, it is aimed to examine the factors that motivate Facebook to use Facebook, which is part of the social network, and the factors to give up Facebook use. The research is a descriptive study conducted with a total of 450 participants, mainly undergraduate, graduate students and graduates, 292 women and 158 men. The questionnaire forms filled out by the participants were analyzed through the SPSS program.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12713/1211

Collections

  • İşletme Programı Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [18]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || İstinye University || OAI-PMH ||

İstinye University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstinye University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.