Hasta odaklı eczacılık uygulamalarında olgu çözümlemeleri : öğrenci sürümü
Citation
Tutuncu, S. Y. (2020). Hasta Odaklı Eczacılık Uygulamalarında Olgu Çözümlemeleri.Abstract
Olguya dayalı eğitim klinik eczacılık / farmasötik bakım eğitimlerinin vazgeçilmez bir unsurudur. Gerçek
hayatta karşılaşılan hasta örneklerinin detaylıca tartışılması ve olguya ilişkin sorunların çözümlenmesi
esasına dayanan bu eğitim modelinde olguların farmasötik bakım ilkeleri doğrultusunda ele alındığı bir
sistematik yaklaşım mevcuttur. Bu kitap kapsamında bu sistematik yaklaşımın ‘ilaçla-ilgili sorunların
tespiti ve çözümü’ aşamaları incelenecektir.
Öncelikle, olguyu çözümleyecek olan öğrencinin, ilgili hastadaki mevcut veya olası ilaçla-ilgilisorunların
neler olduğunu aşağıda sunulmakta olan Strand’in İlaçla-İlgili Sorun Sınıflandırması’na göre bulması
gerekmektedir. Belirlemiş olduğu bu ilaçla-ilgili sorunların önlenmesi veya çözümlenmesi için neler
yapılması gerektiği bu sistematik yaklaşımın diğer aşamasını oluşturmaktadır. Eczacının önerilerinin
neler olduğu ve hasta eğitiminde üzerinde durulması gereken öğelerin neler olduğu ayrıca
belirtilmelidir.