Sosyal izolasyon döneminde uzaktan öğretim modelinin tıp fakültesi öğrencileri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
Citation
Demi̇rtaş, İ , Ayyıldız, S , Ayyıldız, B , Kuş, K . (2020). Sosyal İzolasyon Döneminde Uzaktan Öğretim Modelinin Tıp Fakültesi Öğrencileri Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi . STED / Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi , 29 (5) , 340-350 . DOI: 10.17942/sted.773060Abstract
Amaç: Covid-19 pandemisi süresince verilen
uzaktan tıp eğitiminin, öğrenciler üzerindeki
etkilerinin nitel ve nicel yansımaları ile birlikte
değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Çalışma 217 tıp fakültesi
öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Çalışmada,
uzaktan öğretimin modellenmesi için geliştirilen ve
35 soru içeren ‘Uzaktan Eğitim Memnuniyet Anketi’
kullanıldı. Bu anket ile İstinye Üniversitesi Tıp
Fakültesi öğrencilerinin ALMS tabanlı uzaktan eğitim
sistemiyle ilgili kayıt işlemleri, teknik destek ve
verilen eğitim hakkındaki görüş ve deneyimleri elde
edildi.
Bulgular: Araştırmamıza katılan 217 gönüllü
katılımcının %63,1’i kadın ve %36,9’u erkek olarak
tespit edildi. Katılımcıların %86,6’lık kısmı uzaktan
eğitimi bilgisayar ile izlediklerinibelirttiler.
Katılımcıların çoğunluğunun (%54,2) uzaktan eğitim
öğrenme tekniklerini yakından izledikleri, yine
%70,6’sının uzaktan eğitim ile ders içeriklerine hızlı
bir biçimde ulaşabildikleri görüldü. Öğrencilerin
%50,7’si uzaktan eğitim sayesinde gerekli bilgilere
daha hızlı erişilebildiklerini, %47,9’u uzaktan eğitim
sayesinde zamanlarından tasarruf ederek diğer ilgi
alanlarına da yönelebildiklerini belirttiler. Sanal sınıf
uygulamasının yüz yüze eğitim ile eşdeğerde olduğu
düşüncesi, öğrencilerin %66,4’ü tarafından olumsuz
karşılandı.
Sonuç: Öğrenciler, genel olarak yöntemi
onayladılar, ancak öğretici ya da teknik kaynaklı
eksiklikleri içeren memnuniyetsizliklerini de
belirttiler. Çalışmamızdan da net bir biçimde anlaşıldı
ki, çevrimiçi öğrenme ortamları öğrencilerin
gereksinimlerini ve tercihlerini dikkate almadan etkili
olamaz ve gelişemez. Objective: It was aimed to evaluate the effects of
distance education on medical students during the
Covid-19 pandemic together with its qualitative and
quantitative reflections.
Material and Method: The study has been
conducted among a total of 217 medical students.
In this study, the “Distance Education Satisfaction
Survey”, developed for distance education
modelling and included 35 questions, was used.
Through this questionnaire, the opinions and
experiences of students at Istinye University Medical
School about the registration procedures, technical
support and education regarding the ALMS-based
distance education system were obtained.
Findings: 63,1% of all students who participate in
this study were women, and 36,9% of them were
men. 86,6% of participants stated they follow
distance education courses by computer. It was
observed that the majority of the participants
(54,2%) followed the distance learning techniques
closely, and 70,6% of them were able to access the
course contents quickly. 50,7% of the students
stated that the necessary information could be
accessed more quickly via distance education, and
47,9% of them stated that they could turn their
time to other interests by saving time. The idea that
virtual classroom application is equivalent to face-toface education was negatively welcomed by 66,4%
of students.
Conclusion: The students have generally approved
the method, however, they expressed their
dissatisfaction as well, about the instructor or
technique-related inadequacies. It was obviously
understood as a result of our study that online
learning platforms cannot be improved or be
effective without considering the needs and choices
of students