• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The antecedents of customer loyalty

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.177Mb)

Date

2021

Author

Tavsan, Nihat
Duran, Cem

Metadata

Show full item record

Citation

Tavsan N. & Duran C. (2021). The antecedents of customer loyalty. Contemporary Issues with Multidisciplinary Perspectives on Social Science (211-220).

Abstract

Without a loyal customer base, a business has a significantly less probability of achieving in today's competitive environment. Being aware of the cold fact, businesses try to foster sustainable relationships with their customers and turn them into a loyal clientele. They heavily invest in loyalty programs to retain their customers. Those companies hoping to create customer loyalty in today's global market need to be aware that there are antecedents to customer loyalty. Customers do not suddenly become loyal to a company. Several critical factors need to be in place before committing themselves whole-heartedly to one product, service, brand or company. Research has revealed that perceived value, self-congruity, customer participation, customer brand identification, emotional commitment, customer satisfaction and brand trust must all be present to some degree for the customer's response to be loyal to that brand. Research also shows that companies that take this process seriously have a greater chance of generating a loyal customer base.

Source

Contemporary Issues with Multidisciplinary Perspectives on Social Science

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12713/1828

Collections

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [2]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1424]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Müşteri memnuniyeti ölçüm kalitesini tercih edilen ölçek derece sayısı nasıl etkiler? 

    Tavsan, Nihat; Duran, Cem (DergiPark, 2021)
    Sürdürülebilir müşteri ilişkileri yönetimi, sürdürülebilir müşteri değerinden; müşteri değerini anlamanın yansıması ise müşteri memnuniyetinin ölçümünden geçmektedir. Bu gerçekten hareketle müşteri memnuniyetinin ölçümünde ...
  • Özel hastanelerde müşteri deneyimi yönetimi üzerine bir değerlendirme 

    Duran, Cem (DergiPark, 2021)
    Küreselleşen dünyanın yeni ekonomik ve ticari şartları, rekabeti ve ürün çeşitliliğini artırmıştır. Örgütler bu noktada müşteri kazanmanın, mevcut olanları korumaktan çok daha maliyetli olduğunu görmüş ve yoğun rekabet ...
  • Özel hastanelerde müşteri deneyimi yönetimi üzerine bir değerlendirme 

    Duran, Cem (DergiPark, 2021)
    Küreselleşen dünyanın yeni ekonomik ve ticari şartları, rekabeti ve ürün çeşitliliğini artırmıştır. Örgütler bu noktada müşteri kazanmanın, mevcut olanları korumaktan çok daha maliyetli olduğunu görmüş ve yoğun rekabet ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || İstinye University || OAI-PMH ||

İstinye University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstinye University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.