• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of school shooting on school climate: a review of social bond theory

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (227.2Kb)

Date

2021

Author

Özcan Ildırım, Ezgi
Erbay, Ayhan

Metadata

Show full item record

Citation

ÖZCAN E. I,ERBAY A (2021). Effects of School Shooting on School Climate: A Review of Social Bond Theory. Adli Tıp Bülteni, 26(1), 56 - 63. Doi: 10.17986/blm.1490

Abstract

It has been aimed to examine the relationship between how school shooting disrupts school climate and what are the consequences of this situation. Although school shooting is among the primary problems of society from time to time, it is in reality an issue to which society pays attention only when such an event breaks out. School shooting, on the other hand, has a devastating impact on students, teachers, and other school staff, as well as deeply shaking the school climate. At this point, Social Bond Theory has been used as a theoretical framework to understand the effects of school shooting. The theory proposes that when school shooting occurs students precisely de-attach from school, therefore from the society. They do not commit to social norms and rules, and eventually lose their faith in society as a result of the school shooting. In this study, the effects of school shooting on the school climate were discussed and some prevention suggestions were developed.
 
Okulda silahlı saldırı, zaman zaman toplumun temel sorunları arasında yer alsa da, gerçekte böyle bir olay çıktığında toplumun dikkat ettiği bir konudur. Öte yandan okulda ateş etme, öğrenciler, öğretmenler ve diğer okul personeli üzerinde yıkıcı bir etkiye sahip olduğu gibi okul iklimini derinden sarsmaktadır. Bu noktada Sosyal Bağ Teorisi, okulda silahlı saldırıların etkilerini anlamak için teorik bir çerçeve olarak kullanılmıştır. Teori, okulda silahlı saldırı gerçekleştiğinde özellikle öğrencilerin okuldan, dolayısıyla toplumdan bağlarını kopardığını öne sürer. Öğrenciler, sosyal normlara ve kurallara bağlı kalmazlar ve sonunda topluma olan inançlarını kaybederler. Bu çalışmada, okulda yaşanan silahlı saldırıların okul iklimini nasıl etkilediği tartışılmış ve bazı önleme önerileri geliştirilmiştir.
 

Source

The Bulletin of Legal Medicine

Volume

26

Issue

1

URI

https://doi.org/10.17986/blm.1490
https://hdl.handle.net/20.500.12713/2118

Collections

  • Psikoloji Bölümü Makale Koleksiyonu [18]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || İstinye University || OAI-PMH ||

İstinye University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstinye University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.