• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@İSÜ
  • Fakülteler
  • İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@İSÜ
  • Fakülteler
  • İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Are English language teachers assessment literate?

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (2.345Mb)

Date

2021

Author

Isik, Ali
Sari, Rahim

Metadata

Show full item record

Citation

Işık, A. & Sarı, R. (2021). Are English Language Teachers Assessment Literate? . Cukurova University Faculty of Education Journal , 50 (2) , 907-928 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuefd/issue/65577/877706

Abstract

The study was conducted to bring the language assessment literacy (LAL) of English language teaching (ELT) teachers into focus. It also attempted to investigate how the pre-service education background of ELT teachers, and the departments they graduated from, affected their assessment literacy. The data were obtained from 180 ELT teachers using a mixed-methods research design through a questionnaire and follow-up interviews. The results indicated that the ELT teachers’ LAL was low, but they did not feel any serious need for assessment training. It was also found that the ELT teachers had different academic backgrounds in assessment. As ELT graduates received training in assessment, the graduates of other departments working as English teachers didn’t. Thus, it was observed that pre-service education background has a significant effect on teachers’ assessment literacy.
 
Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin yabancı dilde ölçme ve değerlendirme okuryazarlığına odaklanmaktadır. Aynı zamanda İngilizce öğretmenlerinin mezun oldukları bölümlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarlığını nasıl etkilediği de araştırılmıştır. Veriler 180 İngilizce öğretmeniyle yürütülen anket ve bu anketin içeriğine yönelik müteakip görüşmeler yoluyla karma metot araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Sonuçlara göre, İngilizce öğretmenlerinin dil ölçme ve değerlendirme seviyelerinin düşük olduğu, ancak ölçme ve değerlendirme ihtiyacı duymadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca İngilizce öğretmenlerinin farklı akademik ölçme ve değerlendirme geçmişleri olduğu görülmüştür. İngilizce öğretmenliği bölümü mezunu İngilizce öğretmenleri ölçme ve değerlendirmeye yönelik eğitim almışken, diğer bölümlerden mezun olan İngilizce öğretmenlerin bu eğitimi almadıkları tespit edilmiştir. Böylece, mezun olunan programın öğretmenlerin yabancı dilde ölçme ve değerlendirme okuryazarlığı üzerinde büyük bir etkisi olduğu görülmüştür.
 

Source

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

50

Issue

2

URI

https://doi.org/10.14812/cufej.877706
https://hdl.handle.net/20.500.12713/2229

Collections

  • Makale Koleksiyonu [10]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [489]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1522]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || İstinye University || OAI-PMH ||

İstinye University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
İstinye University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.