• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

We are reading the stories we write

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.095Mb)

Tarih

2021

Yazar

Isik, Ali
Ișik B.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ișik, A., & Ișik, B. (2021). We Are Reading The Stories We Write. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 18(1), 18-37.

Özet

This study aims at investigating the effects of learner-generated stories on students’ attitudes and English language development in comparison to ready-made readers. Using a mixed-methods research design, the data were obtained from the questionnaire, semi-structured interview, and the Oxford Placement Test (OPT). One hundred and forty English as a Foreign Language (EFL) students from the experimental group and 140 from the control group from two different public high schools participated in the study. The students in the experimental group wrote stories for their peers throughout the academic year. The students in the experimental group read the stories written by their peers and the students in the control group read the stories (readers) published by the international publishers. The results indicated that the students in the experimental group perceived the learner-generated materials more positively in comparison to the control group using the ready-made readers. Moreover, the learner-generated materials also contributed to the students’ English development more than the ready-made ones.

Kaynak

Electronic Journal of Foreign Language Teaching

Cilt

18

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12713/2271

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [10]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1421]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İstinye Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstinye Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstinye Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.