BIST sürdürülebilirlik endeksi şirketleri örneği üzerinden şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk ve iletişim çalışmaları değerlendirmesi
Citation
İÇKALE T. B,BAYHANTOPÇU E (2021). BIST SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ENDEKSİ ŞİRKETLERİ ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN ŞİRKETLERİN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRMESİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 430 - 449.Abstract
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Ģirketlerin ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini belirleyerek,
risklerini ve kaynaklarını bu çerçevede yönetmesi, iĢ süreçlerini, paydaĢlarının beklenti ve memnuniyetlerini
de dikkate alarak ekonomik, sosyal ve çevresel alanlardaki öncelikleri doğrultusunda yapılandırması; bu
sayede hem Ģirketin sürdürülebilirliğini sağlaması hem de çevresel ve toplumsal sorumluluklarını yerine
getirmesi için gerekli bir yönetim sürecidir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk özellikle son yirmi yıl içinde
değeri hem Ģirketler hem de ülkeler nezdinde artan bir yönetim anlayıĢıdır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk
anlayıĢı ile süreçlerine yön veren Ģirketlere, bu çerçevede yapılan uygulamaların sağladığı pek çok fayda
bulunmaktadır. Bu faydalardan biri, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Ģirket marka ve itibarına olan olumlu
katkısıdır. Bununla birlikte Ģirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk anlayıĢı ve uygulamaları Ģirketlere göre
farklılık gösterebilmektedir. Bu çalıĢmanın amacı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamaları gerçekleĢtiren
Ģirketlerin, Kurumsal Sosyal Sorumluluğa bakıĢ açılarını analiz etmek ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
yönetim anlayıĢının iletiĢim çalıĢmaları üzerindeki rolünü incelemektir. Bu amaca yönelik olarak BĠST
Sürdürülebilirlik Endeksi‘nde iĢlem gören 11 Ģirket ile Kurumsal Sosyal Sorumluluk süreçleri ve bu
kapsamdaki iletiĢim çalıĢmalarına dair yapılandırılmıĢ derinlemesine görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. Bununla
birlikte Ģirketlerin internet sitelerinde yer alan Kurumsal Sosyal Sorumluluk bölümleri ve bugüne dek
yayınladıkları Kurumsal Sosyal Sorumluluk raporları içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiĢtir.
Bulgular neticesinde, endeks Ģirketlerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk süreçlerini sistemli bir Ģekilde
yürüttükleri ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğu sadece sosyal sorumluluk projesi ya da iletiĢim aracı olarak
değil, tüm iĢ süreçlerini kapsayan bir iĢ yapıĢ Ģekli olarak gördükleri sonucuna ulaĢılmıĢtır. Bununla birlikte
iletiĢim süreçlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamalarına sıklıkla yer verdikleri ve bu çalıĢmaların
marka iletiĢimi çalıĢmalarında önem taĢıdığı ortaya çıkmıĢtır.