COVID-19 döneminde video temelli laboratuvar uygulaması: Hemşirelik öğrencilerinin beceri düzeyleri ve görüşleri
Citation
Karaçay, P. , Albayrak, S. , Yalçın, B. & Şengül, T. (2022). COVİD-19 DÖNEMİNDE VİDEO TEMELLİ LABORATUVAR UYGULAMASI: HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BECERİ DÜZEYLERİ VE GÖRÜŞLERİ . İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , 10 (1) , 270-283 . DOI: 10.33715/inonusaglik.986417Abstract
Bu araştırmanın amacı; hemşirelik öğrencilerinin, uzaktan eğitimle video temelli yürütülen Sağlığın
Değerlendirilmesi dersi laboratuvar uygulamasındaki beceri düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesidir.
Araştırma yarı deneysel tek grup son test türündedir. Araştırmanın örneklemini, Sağlığın Değerlendirilmesi dersi
laboratuvar uygulamasını uzaktan eğitimle alan 26 ikinci sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler,
becerilerin video kaydını yapıp yükledikten sonra eğitimciler ile birebir çevrimiçi eğitim oturumlarına
katılmışlardır. Araştırmanın verileri, Şubat-Mart 2021 tarihinde “Anket Formu” ve “Beceri Değerlendirme
Aracı” kullanılarak elektronik ortamda toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatiksel yöntemler
kullanmıştır.
Öğrencilerin beceri puanlarının ortalaması 92.05±6.50 (min-max:76.60-100), her bir muayenenin video kaydını
yapmak ve yüklemek için harcanan sürenin ortalaması 2.80±2.13(min-max:1-10) saat, uygulamadan
memnuniyet ortalaması 8.50 ± 1.70 (min-max:4-10), ders sonunda öğrencilerin kazandıkları fiziksel muayene
yapma becerisi ortalamasının ise 7.23±1.36 (min-max:4-10) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin %80.8’i derste
kullanılan yöntemi yeterli bulurken, %92.3’ü fizik muayene becerilerinin ve kendine güvenlerinin geliştiğini
ifade etmiştir. Ayrıca, öğrencilerin; %50’si gerçek hasta üzerinde becerileri yapabileceğinden emin olmadığını,
%96.2’si birebir eğitim oturumlarında geliştirmesi gereken uygulamaları fark ettiğini, en çok zorluğu
muayenenin video kaydını yapma ve yükleme ile aile bireylerini/arkadaşlarını muayene etmek için ikna etmekte
yaşadıklarını, %69.2 si ise bu yöntemi önerdiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğrencilerin fiziksel
değerlendirme becerilerinin geliştiği ve bu yöntemle ilgili olumlu görüşlerinin olduğu ortaya koyulmuştur. The aim of this research is to evaluate the skill levels and opinions of nursing students in the laboratory practice
of the Health Assessment course, which has been done video-based with distance education. The research is in a
semi-experimental, single group post-test design. The study sample is consisted of 26 sophomore nursing
students who took the Health Assessment Course laboratory practice by distance education. After students
recorded and uploaded skills videos, they participated one to one online education sessions with the educators.
The data of the research were collected online between February-March 2021 by using “Questionnaire Form”
and “Skill Assessment Tool”. Descriptive statistical methods were used in the analysis of the data. It has been
determined that, the students' average skill scores were 92.05±6.50 (min-max:76.60-100), the average time of
recording and uploading examination video was 2.80±2.13 (min-max:1-10) hours, the average satisfaction with
the application was 8.50±1.70 (min-max:4-10), and the average physical examination skills acquired by the
students at the end of the course was 7.23±1.36 (min-max:4-10). While 80.8% of the students found the method
used in the course adequate, 92.3% stated that their physical examination skills and self-confidence improved.
Additionally, of the students; 50% expressed uncertainty about performing the skills on real patients, 96.2%
stated that they noticed the skills that needed to be developed in one to one education sessions, they had the most
difficulty in making and uploading a video recording of the examination and convincing their family
members/friends for examination, and 69.2% recommended this method. As a result, it has been revealed that
students' physical assessment skills improved and they had positive opinions about this method.