• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@İSÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed | DergiPark
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

From the working order of akhi-tradesmen organization to economic geography: Regional production, competition, and tanner tradesmen

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin/Full Text (1.167Mb)

Tarih

2022

Yazar

Gursoy, Cigdem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gürsoy, Ç. (2019). From the working order of akhi-tradesmen organization to economic geography: Regional production, competition, and tanner tradesmen. Handbook of research on decision-making techniques in financial marketing (pp. 529-550) doi:10.4018/978-1-7998-2559-3.ch025 Retrieved from www.scopus.com

Özet

It is possible to take the concepts of economic geography, regional production, and competition, often mentioned nowadays, back to the transition to the established order in the historical process, in other words, to the agricultural revolution. However, systematically developing and implementing methods was started by Ahi Evran about 800 years ago. The working order of the Akhi-Tradesmen Organization created by Evran, based on the understanding of the economy will serve the human, not human to economy, bears a resemblance to today's agglomeration system. The fact that production factors, which are agglomerated in a specified geographical area, work with optimum efficiency spurs competitive-ness.Within this framework, this chapter reveals the implementation of regional agglomeration model in Ottoman territories in historical process, which is discussed in the economic geography studies. In addition, within the scope of institutionalization, the period spent by organization of Akhi-Tradesmen in the Ottoman Empire will be mentioned. © 2020, IGI Global.

Kaynak

Handbook of Research on Decision-Making Techniques in Financial Marketing

Bağlantı

https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2559-3.ch025
https://hdl.handle.net/20.500.12713/2921

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1527]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İstinye Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstinye Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstinye Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.