Ebelik öğrencilerinin human papilloma virüs ile ilgili bilgi durumlarının analizi: Tanımlayıcı anket çalışması
Citation
KOYUCU R. G (2022). Ebelik öğrencilerinin human papilloma virüs ile ilgili bilgi durumlarının analizi: Tanımlayıcı anket çalışması. Androloji Bülteni, 24(2), 118 - 126. Doi: 10.24898/tandro.2022.50103Abstract
AMAÇ: Serviks kanserlerinin azaltılmasında İnsan Papillomavirüsü hakkında farkındalık, çok önemlidir. Bu çalışmada ebelik öğrencilerinin
İnsan Papilloma Virüsü ile ilgili farkındalık düzeylerinin ve bu farkındalık düzeyini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
GEREÇ ve YÖNTEMLER: Bu çevrimiçi anket çalışması, kesitsel bir tasarımda Mayıs 2021’de gerçekleştirilmiştir. Bir üniversitedeki 326 ebelik öğrencisi çalışmaya davet edilmiştir. Öğrencilerin İnsan Papilloma
Virüsü hakkındaki farkındalıklarına ilişkin veriler İnsan Papilloma
Virüsü Bilgi Ölçeği kullanılarak elde edildi. Çalışma süresince ankete
katılmayan ve anketi eksik olan öğrenciler çalışma dışı bırakıldı.
BULGULAR: HPV genel bilgi, HPV testi, HPV aşıları ve HPV aşı programları alt ölçeklerinden tam puan alan öğrencilerin sıklığı sırasıyla
%11,3 %12,5, %10,9 ve %0,6 idi. HPVBÖ ölçeğinde tam puan alan
öğrencilerin sıklığı ise %5,3’tür. HPV Bilgi Ölçeğinde yüksek puanların
bağımsız yordayıcıları, ailede kanser öyküsünün varlığı ve yakın çevrede
HPV pozitifliğinin varlığı olarak belirlendi.
SONUÇ: Ebelik öğrencileri arasında HPV ile ilişkili bilgi boşlukları vardır. Uzun vadeli bir hedef olan serviks kanserinin ortadan kaldırılması
kapsamında ebelik öğrencilerinin farkındalıkları üst düzeyde tutulmalıdır. Lisans ve lisansüstü eğitimde HPV’ye verilen önemi artırmak etkili
olabilir. Bu bağlamda, geniş örneklemli çok merkezli çalışmalar, eksikliklerin belirlenmesi açısından faydalı olacaktır. OBJECTIVE: Awareness of Human Papillomavirus is fundamental in
reducing uterine cervical cancers. In this study, it was aimed to evaluate
the awareness levels of the midwifery students about Human Papilloma
Virus and the factors affecting this level of awareness.
MATERIAL and METHODS: This online survey was conducted in a crosssectional design in May 2021.326 midwifery students of a university were
invited to the study. The data on the HPV awareness of the students were
obtained using the Human Papilloma Virus Knowledge Scale. Students
who did not participate in the questionnaire during the study period and
who had incomplete questionnaires were excluded from the study.
RESULTS: The frequency of the students who achieved the maximum
score on HPV general knowledge, HPV test, HPV vaccines and HPV
vaccine programs subscales were 11.3%, 12.5%, 10.9%, and 0.6%,
respectively. The frequency of students who achieved the maximum
score on the HPVBO scale is 5.3%. Independent predictors of high
scores in the HPV Information Scale were identified as the presence of
the family history of cancer and the presence of HPV positivity in the
immediate environment.
CONCLUSION: There are gaps in knowledge among midwifery students
regarding HPV. Within the scope of the elimination of cervical cancer,
which is a long-term goal, awareness of midwifery students should be kept
at a high level. Increasing the importance given to HPV in undergraduate
and postgraduate education may be effective. In this context, multi-center
studies with large samples will be useful to identify the deficiencies.