Yazar "Bayhantopçu, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BIST sürdürülebilirlik endeksi şirketleri örneği üzerinden şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk ve iletişim çalışmaları değerlendirmesi(2021) Birben İçkale, Tuğba; Bayhantopçu, EsraKurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ?irketlerin ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini belirleyerek, risklerini ve kaynaklarını bu çerçevede yönetmesi, i? süreçlerini, payda?larının beklenti ve memnuniyetlerini de dikkate alarak ekonomik, sosyal ve çevresel alanlardaki öncelikleri doğrultusunda yapılandırması; bu sayede hem ?irketin sürdürülebilirliğini sağlaması hem de çevresel ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi için gerekli bir yönetim sürecidir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk özellikle son yirmi yıl içinde değeri hem ?irketler hem de ülkeler nezdinde artan bir yönetim anlayı?ıdır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk anlayı?ı ile süreçlerine yön veren ?irketlere, bu çerçevede yapılan uygulamaların sağladığı pek çok fayda bulunmaktadır. Bu faydalardan biri, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun ?irket marka ve itibarına olan olumlu katkısıdır. Bununla birlikte ?irketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk anlayı?ı ve uygulamaları ?irketlere göre farklılık gösterebilmektedir. Bu çalı?manın amacı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamaları gerçekle?tiren ?irketlerin, Kurumsal Sosyal Sorumluluğa bakı? açılarını analiz etmek ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk yönetim anlayı?ının ileti?im çalı?maları üzerindeki rolünü incelemektir. Bu amaca yönelik olarak B?ST Sürdürülebilirlik Endeksi‘nde i?lem gören 11 ?irket ile Kurumsal Sosyal Sorumluluk süreçleri ve bu kapsamdaki ileti?im çalı?malarına dair yapılandırılmı? derinlemesine görü?me gerçekle?tirilmi?tir. Bununla birlikte ?irketlerin internet sitelerinde yer alan Kurumsal Sosyal Sorumluluk bölümleri ve bugüne dek yayınladıkları Kurumsal Sosyal Sorumluluk raporları içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmi?tir. Bulgular neticesinde, endeks ?irketlerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk süreçlerini sistemli bir ?ekilde yürüttükleri ve Kurumsal Sosyal Sorumluluğu sadece sosyal sorumluluk projesi ya da ileti?im aracı olarak değil, tüm i? süreçlerini kapsayan bir i? yapı? ?ekli olarak gördükleri sonucuna ula?ılmı?tır. Bununla birlikte ileti?im süreçlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk uygulamalarına sıklıkla yer verdikleri ve bu çalı?maların marka ileti?imi çalı?malarında önem ta?ıdığı ortaya çıkmı?tır.Öğe Child marriages: The role of twitter on the child marriages problem in Turkey(DergiPark, 2022) Bayhantopçu, EsraChild marriage is one of the major human rights problems in the world. Media is one of the most important tools to deal with this problem. This study intends to analyze the current portrayal of the child marriage problem on Twitter and examine the role of social media on this problem in Turkey. The presentation of the child marriage problem on Twitter is analyzed by examining the Twitter posts of 14 different accounts from the representatives of 4 different groups (5 newspapers, 3 government agencies 3 women’s rights defenders, 3 NGOs working on children) for 5 different child marriage cases that occurred in Turkey. The sample is determined by using the purposive sampling method. Van Dijk’s (1983) critical content and discourse analysis method is used for data analysis. 684 tweets for each case in the sample, shared on the day the cases happened and the following 8 days, were analyzed. According to the findings, the problem of child marriage in Turkey is not represented adequately on Twitter and the problem is not highlighted by the relevant groups. Despite the potential of social media to make the problem more visible, it has been observed that Twitter is not being used effectively to eliminate the child marriage problem in Turkey.Öğe Sürdürülebilir üniversitelerin yönetişim-strateji çalışmaları ve iletişimi için karşılaştırma bazlı bir yaklaşım önerisi(DergiPark, 2021) Bayhantopçu, Esra; Özuyar, Pınar GökçinSürdürülebilirlik kavramının gittikçe önem kazandığı günümüzde, sürdürülebilirlik çalışmaları üniversitelerde de önem kazanmaya başlamış ve birçok üniversite, sürdürülebilir bir üniversite olma taahhüdünde bulunmak için süreçlerini yeniden organize etmeye başlamıştır. Bu alanda yol gösterici olmak için, üniversiteler için de bu konuda sürdürülebilirlik sıralama sistemleri geliştirilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada sürdürülebilir bir üniversitenin yönetişim, strateji ve iletişim çerçevesinde önceliklendirmesi gereken temel göstergelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak, THE Impact, UI GreenMetric ve GRI olmak üzere yaygın olarak kullanılan üç küresel sürdürülebilirlik sıralama ve raporlama endeksinin yönetişim ve strateji yönlerine dayalı karşılaştırmalı analiz yapılmıştır. Bu çerçevede; sürdürülebilir bir üniversitenin strateji ve yönetişim çalışmalarının hangi kapsamlarda yapılandırılması gerektiğinin ortaya çıkarılması ve bu kapsamda sürdürülebilirlik iletişimi için gerekli olan araçların incelenmesi yapılmıştır. Yapılan karşılaştırmalı analiz, yönetişim ve strateji alanı altındaki dört ana başlığı kapsamaktadır. Bu başlıklar; ‘Temel Strateji ve Politikalar/Yönetim Yapısı’, ‘Etik’, ‘Sosyal Alanlar’ (Cinsiyet Eşitliği, Eşitlik ve Çeşitlilik, İnsan Hakları) ve son olarak ‘Çevresel Etki Politikaları’ndan oluşmaktadır. Çalışmada ayrıca, ilgili göstergelerin karşılaştırılması ve gelecekteki eylemler ile ilgili daha fazla kavrayışın tartışılması sunulmaktadır.Öğe Yüksek öğrenim kurumlarının sosyal etkilerinin ölçümü üzerine karşılaştırmalı bir analiz(DergiPark, 2021) Özuyar, Pınar Gökçin; Bayhantopçu, EsraKurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ya da sürdürülebilirlik sadece devletlerin ya da özel sektör şirketlerinin ilgilendiği bir konu olmaktan çıkmış, uzun zamandır üniversitelerin de odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışmada, üniversitelerin ‘Sosyal Etki’ açısından topluma katkı etkisinin ne şekilde olması gerektiği ve bu etkilerine dair gerek iç gerek dış paydaşları ile iletişimini yapmalarının önemi, küresel ölçekte kullanılan sıralama ve raporlama sistemlerinin karşılaştırmalı analizi yapılarak ortaya koyulmuştur. Yapılan analiz kapsamında, yükseköğrenim kurumlarının KSS çalışmalarının bir ayağı olan Sosyal Etkiyi oluşturan ana başlıklar şu şekilde sınıflandırılabilir: ‘Çalışanlara Sağlanan Haklar ve Çalışanların Gelişimi’, ‘İnsan Hakları ve Eşit Haklar’, ‘Ekonomik ve Toplumsal Kalkınmaya Katkı’ ve ‘Çevresel Uygulamalar’. Bahsi geçen bu alanlar, üniversitelerin sosyal etkisinin mevcut durumunu ortaya koyarken, eksiklikleri de belirtilerek değerlendirilmiş, bu kapsamda ilgili strateji ve iletişim çalışmalarının önemi de vurgulanmıştır.