Yazar "Kuyucu, Mihalis" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The concept of mobile journalism from pay telephones to mobile telephones(Peter Lang AG, 2019) Kuyucu, Mihalis[No Abstract Available]Öğe A research on effects of media ownership by businessmen in the sample of Turkey(Int Organization Center Acad Research, 2019) Kuyucu, MihalisIn the last thirty years of the Turkish media, investments in the press sector have varied and have changed the patronage structure of press businesses. Decrees of 24 January 1980, which was enacted before September 12, 1980 and created a radical change in the structure of the Turkish economy, initiated the process of conglomerating in the Turkish press. After this process, media businesses have attracted the attention of businessmen, and businessmen invested in the media market. With the interest of businessmen in the media industry, press businesses existing in the 90s were replaced by media holdings, and then media businesses expanded vertically and horizontally, and cross-media ownership increased in Turkish media. In this study, the subject of cross-media ownership in the last thirty years of Turkish media was thoroughly examined, and the negative effects of cross-media ownership on Turkish media economy were addressed. As a result of the development of cross-media ownership in Turkish media, the sector became under the control of a small number of media holdings that grew in this direction. Within the scope of the research, interviews were conducted with 36 people selected as random. In these interviews, opinions about the concept of media ownership and the ownership of the media by businessmen were questioned. As a result of the study, it was emphasized that the media ownership among businessmen damaged media democracy and media economy, and it destroyed plurivocality in the media and paved way to politicization of the press. It was emphasized that law drafts to prevent media ownership by businessmen should be applied, and it was addressed that media ownership laws should be reorganized for media to gain its independence.Öğe Üniversite eğitimi gören y kuşağının televizyonda dizi izleme alışkanlıkları(2018) Kuyucu, MihalisTürkiye en çok televizyon izleyen popülasyona sahip ülkelerden biri. Televizyonun en çok rağbet alan içeriklerinden biri olan diziler ise mecranın hem izleyici hem de reklam veren tarafından en çok rağbet gören içerik türlerinin başında yer alıyor. Türkiye’de izlenme rekorları kıran televizyon dizileri son on yılda yurt dışına da ihraç edilmeye başlamış ve ülkenin milli gelirine katkıda bulunmuştur. Dizilerin bu denli popüler olması, dizi kahramanlarının da popülerleşmesine neden olmuş ve bir dizi oyuncusu bir popstardan ya da bir futbolcudan daha popüler olmuştur. Dizi oyuncuları ve dizilerin aldığı bu yüksek talep televizyon mecrasının da diğer mecralarla olan rekabetinde reklam harcamalarından en yüksek payı almasında önemli bir rol oynamaktadır. Televizyon dizilerinin tüm yaş gruplarında elde ettiği yüksek izlenme oranları acaba Y Kuşağı olarak adlandırılan yeni nesilde kendisini gösteriyor mu? Y Kuşağı da diğer kuşaklar gibi dizileri takip diyor mu? gibi soruların yanıtını aramak adına gerçekleştirilen bu çalışmada Y Kuşağının da diğer kuşaklar kadar dizileri takip ettiği tespit edilmiştir. Burada farklı olan en önemli faktör Y kuşağının dizilerin izleme biçimleri olmaktadır. Y kuşağı dijital medya ile daha fazla içiçe yaşaması nedeniyle dizileri geleneksel medyanın kralı konumunda olan televizyonun yanında dijital platformlardan da izliyor olmasıdır. Dizilerin kuşak temsilcileri tarafından sevilerek takip edilmesi bu sektörün gelecekte de popülerliğini koruyabileceğinin ihtimalini ortaya koymaktadır. Dizilerin izlenme biçiminin geleneksel medyadan dijital medyaya doğru kayması ise dijital dizilerin gerekliliğini ve geleneksel medyada sunulan dizilerin dijital platformlardan da sunulması mecburiyetini doğurmaktadır.