Yazar "Ustuner, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddeti tanımaya yönelik bilgi düzeyleri(İstinye Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020) Ustuner, AysunBu araştırmada, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin, kadına yönelik şiddeti tanımalarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tasarımda olan çalışma, hemşirelik ve ebelik bölümlerinin 1, 2 ve 3.sınıflarında öğrenim gören 345 öğrenci ile 01/Aralık/2018 – 28/Şubat/2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sosyodemografik verileri ile “Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddeti Tanımalarına Yönelik Ölçek” puanları değerlendirilmiştir. Çalışmanın ana çıktısı, öğrencilerin kadına yönelik şiddeti tanımalarına ilişkin bilgi düzeyleridir. Sosyodemografik özelliklerin bu bilgi düzeyi üzerine etkileri de, hedeflenen çıktılar arasındadır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden ortalama, standart sapma, yüzde değerler, Chronbach’s Alpha, normallik dağılımı; parametrik grupların karşılaştırılmasında ikili gruplar için bağımsız değişkenler t testi, ikiden fazla gruplar için ANOVA testi, parametrik olmayan grupların karşılaştırılmasında pearson ki-kare testi uygulanmıştır. İstatistiksel olarak p<0.05, anlamlı olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin “Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddeti Tanımalarına Yönelik Ölçek” toplam puan ortalaması 18.37±2.51, fiziksel belirtiler alt boyut puan ortalaması 7.76±1.31 ve duygusal belirtiler alt boyut puan ortalaması 11.09±2.07 olarak bulunmuştur. Öğrenciler tarafından en çok doğru tanınan (%100) kadına yönelik şiddet ifadesi “fiziksel şiddet” içerikli ifadeler iken, en az doğru tanınan kadına yönelik şiddet ifadesi ise “ekonomik şiddet” içerikli ifade olarak tespit edilmiştir. Medeni durum, aile tipi, ekonomik durum, baba eğitim düzeyi, öğrencinin bulunduğu sınıf düzeyi şiddeti tanıma bilgi düzeyleri ile anlamlı ilişkili olan sosyodemografik faktörler olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin tamamına yakınının (%93.3) lisans eğitiminde kadına yönelik şiddet içerikli eğitim talepleri mevcuttur. Sınıf farkı olmaksızın, hemşirelik ve ebelik öğrencileri arasında, kadına yönelik şiddeti tanıma bilgi düzeyleri yetersizdir. Bazı sosyodemografik faktörlerin, bu bilgi düzeyleri üzerine etkileri olabilir. Öğrencilerin eksiklikleri ve talepleri göz önüne alınarak, lisans eğitimleri sırasında konuya yönelik eğitimlerin sunulması, eğitim saatlerinin ihtiyaca dönük arttırılması, sağlık personellerinin mesleki hayatlarında kadına yönelik şiddeti tanıma ve müdahale aşamalarındaki eksiklikleri giderme yönünde, önemli bir adım olacaktır