E-Ticaret ve Pazarlama Programı Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    Postmodern Dönemde Dijital Deneyimler Işığında Değişen Tüketici Kimlik, Tercih Ve Tutumları Üzerine Bir Araştırma
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 08.10.2024) Altun, Cenk; Yıldırım, Figen
    Over the past thirty years in particular, we have witnessed a technological revolution, with the construction of a human-made digital universe. One of the biggest differences that emerged during this period, known as the postmodern era, is that the concept of self has perhaps transformed into an object initially ever; It turned into a product that is produced and marketed. Purpose: To participate in this emerging future and add to the literature on this matter, my study focuses to identify the possible digital consumer behaviors and experiences of contemporary consumer identities in the virtual realm - the metaverse. Method: Statistical evaluation was conducted using LISREL 8.7 and SPSS 25.0 applications. Each variable was evaluated as a separate scale, and a thorough examination was conducted to determine the validity and reliability of all scales individually. Structural equation models were used to examine the findings of the research hypotheses, normal distribution analyses and measures of central tendency were utilized to assess the obtained data distribution. Findings: Using a broad scope of customer experience in traditional and digital areas, we've created a detailed conceptual model for online customer experience. We analyzed data from online interactions, investigated attitudes towards reusing digital applications based on these experiences, and uncovered connections among the components and outcomes of digital user satisfaction. Originality: By combining three models, a single model was developed in the study, and consumers' attitudes towards digital usage were examined from different perspectives. The study investigated the effects of consumers' cognitive and emotional experiences in virtual environments, the characteristics of the environment and devices, perceived benefits and satisfaction, and environmental factors on their attitudes, thereby contributing to the identification of the elements necessary for digital purchase and usage.
  • Öğe
    Tüketici elektroniği perakendeciliğinde bütüncül kanal müşteri deneyimi ve müşteri sadakati üzerine bir araştırma
    (Beta İlim Derneği, 31 Aralık 2024) Yıldırım, Figen; Şimşek, Özlem
    Perakende sektöründe bütüncül kanal faaliyetleri (omnichannel) fırsatları ve zorlukları geniş çapta tartışılmıştır, ancak bu faydalara rağmen etkili bir bütüncül kanal faaliyetleri oluşturan temel unsurları ve müşterilerin bütüncül kanal perakendecilik stratejilerine nasıl tepki verdiği belirsizliğini korumaktadır. Bu araştırma, bütüncül kanal unsurların müşteri deneyimi ve sadakatini (ağızdan ağıza iletişim ve yeniden satın alma niyetleri) nasıl etkilediğini inceleyip; ilişki kalitesi rolünü de göz önünde bulundurarak kişisel yenilikçilik düzenleyici etkisini test etmek amacıyla bir model geliştirmiş ve bunu tüketici elektroniği sektörü üzerinde gerçekleştirmiştir. İşletmelerin odağına bütüncül kanal faaliyetlerini kesintisiz hizmet vererek aldığında sağladığı rekabet avantajını literatür çerçevesinden ve oluşturulan model üzerinden incelenmektedir. Bulgular, işletmelerin müşteri sadakatini sağlamak için bütüncül kanal stratejisi kullanabileceğini göstermekte ve müşterilere üstün deneyimler sunmak için çok kanallı stratejileri kullanmak isteyen uygulayıcılar için içgörü sağlamaktadır.
  • Öğe
    Sürdürülebilir Havayollarının Tüketici Tarafından Kabulünü Etkileyen Teşvik Edici Faktörler
    (Mustafa Süleyman Özcan, 31 Mart 2024) Yıldız, Oğuz; Kelleci, Alpaslan; Başakcı, Tuğçe
    Havacılık endüstrisi fazla yakıt tüketen jumbo jetlerin kullanımının yanı sıra dünyanın birçok bölgesine sıkça uçuş gerçekleştirerek küresel ısınmaya neden olmaktadır. Ayrıca havayolu şirketlerinin yolcu işlemlerinin yapıldığı birçok pist ve terminale sahip havalimanlarının da enerji ve katı atık anlamında iklim değişikliğine olumsuz etkileri bulunmaktadır. Havayolu endüstrisinin sürdürülebilirlikle ilgili çabaları göz önüne alındığında Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı’nın (SAF) kullanılması, LEED sertifikalı havalimanlarının inşa edilmesi, endüstriyel operasyonların sebep olduğu katı atıkların toplanarak ayrıştırılması ve geri dönüştürülmesi gibi çevresel ve ekonomik boyutu öncülleyen uygulamaların havalimanları ve havayolu şirketlerince tercih edildiği görülmektedir. Diğer taraftan sürdürülebilir havayolu şirketlerinin tüketici kabulünü kolaylaştıran sosyal unsurların incelenmesi literatürde bir boşluk oluşturmaktadır. Fakat sürdürülebilirliğin bütün boyutlarını kapsayan bir bakış açısı havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarına yardımcı olacaktır. Bu doğrultuda çalışma, havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarının tüketiciler tarafından kabul edilmesini sağlayan unsurları belirlemeyi amaçlamaktadır. Böylece sürdürülebilir kalkınma hedefleri arasında yer alan sürdürülebilir tüketim ve üretimi kolaylaştıran unsurlara ulaşmak mümkün olacak; bunun yanında farklı nesillerin davranış değişikliği göstermesini sağlayacak modellerin formüle edilmesi mümkün olacaktır. Çalışmada ilkin havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarını belirlemek için İstanbul’da faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin yöneticileriyle derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Daha sonra havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarının tüketici tarafından kabulünü etkileyen unsurları belirlemek için Y ve Z kuşağı temsilcileri ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Mülakatlar sonrasından kodlanan değişkenlerden oluşturulan anket sosyal medya kanalları yoluyla 255 katılımcıya uygulanmıştır. Veriler önce Keşifsel Faktör Analizine daha sonra kavramsal boyutların sağlamasını yapmak amacıyla Doğrulayıcı Faktör Analizine tabi tutulmuştur. Yapılan keşifsel ve doğrulayıcı faktör analizi sonucu tüketicilerin havayolu şirketlerinin sürdürülebilir havacılık uygulamalarını kabulünü etkileyen unsurların; ekonomik, sosyal, çevresel, kompozit materyal ve gürültü faktörlerinden oluştuğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    (Consistent) PLS-SEM vs. CB-SEM in Mobile Shopping
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi, 25 Ekim 2023) Yıldız, Oğuz; Kelleci, Alpaslan
    This paper seeks to examine and compare the regular and consistent PLS-SEM and CB-SEM by employing the augmented TAM, which stands as a proportionately complicated model. The present paper presents the pros and cons of each method and guides researchers and academics concerning which particular method is the most appropriate to employ in their studies. The findings of this paper are twofold: (1) performing CB-SEM and consistent PLS-SEM for reflectively structured models would have more robust outputs and would be more appropriate and beneficial in lieu of executing regular PLS-SEM; (2) consistent PLS-SEM has softer provisions since it does not necessitate a two-step analysis, high sampling sizes and normal distribution requirements, thus performing consistent PLS-SEM appears more viable and practical for researchers.
  • Öğe
    User Acceptance of Metaverse: An Analysis for e-Commerce in the Framework of Technology Acceptance Model (TAM)
    (Sosyoekonomi Derneği, 31 Ocak 2023) Toraman, Yavuz; Geçit, Barış Batuhan
    The increase in technology has directed society to penetrate more towards electronic channels. Usage of the internet and e-commerce has been growing dramatically year by year. Thus, households’ daily life has become more digitalised, leading innovative entrepreneurs to find new technologies. Firstly, the World has seen the emergence of blockchain technologies in recent years. In the more recent period, terms like Metaverse and NFT became popular. This study aims to analyse Metaverse and NFT terms with Technology Acceptance Model, and accordingly, a structural equation analysis has been conducted via Smart PLS 3. According to the analysis results, Perceived compatibility, enjoyment, and trust have a significant and positive effect on perceived usefulness, the mediation effect has been accepted, and other hypotheses have been rejected. Afterwards, all these results were interpreted accordingly to the analysis.
  • Öğe
    Yeşil ürün tüketimini etkileyen faktörler
    (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 30 Aralık 2024) Nayır, Canan; Yıldırım, Figen
    Sanayileşmeden dolayı son zamanlarda artan çevre kirliliği ve oluşan çevre tahribatları tüketicilerin çevre konusunda daha duyarlı olmalarını sağlamıştır. Tüketicileri bilinçli olmaya yönlendiren bu durum kullandıkları ürünlerin doğa dostu olmasına dikkat etmeye başlamışlardır. Yeşil Ürün, çevreyi kirletmeyen, doğal kaynakları tüketmeyen ya da en az kullanan, geri dönüştürülebilen, karbon ayak izini azaltan ya da sıfırlayan, azaltılmış ve ya sıfır plastik kullanılmış ürünler anlamına gelmektedir. Çevre bilinci bu şekilde artarken ve tüketicilerde artık çevre dostu ürünler ile ihtiyaç ve isteklerinin karşılanmasını talep ettikleri için Yeşil Pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Bu kavram 1975 yılında ilk defa Amerikan Pazarlama Birliğinin Çevre ilgili düzenlediği konferansta konuşulmuştur. Bu çalışmada Yeşil ürün nedir?, Yeşil ürün tüketimini etkileyen faktörler ve Dünya’da ki ve Türkiye’de ki durumuna bakılması amaçlanmıştır.